Online-rahapelioperaattoreiden tulisi suunnata markkinointinsa gen Z -vedonlyöjien kohdentamiseen. Näin sanoo Christena Garduno, dallasilaisen Media Culturen toimitusjohtaja.monikanavainen brändin vastausmediatoimisto.
Z-sukupolveksi kutsutaan joko 1990-luvun puolivälin jälkeen tai 2000-vuosikymmenen alussa syntynyttä sukupolvea. Sukupolven arvioidaan eroavan merkittävästi aikaisemmista ikäluokista etenkin suhtautumisessa elektroniikkaan
Gardunon mukaan väestö edustaa ”polkua menestykseen”.
Hän selitti Online Poker Reportille, miksi se on paras markkinointistrategia online-rahapelioperaattoreille, vaikka nykyiset tiedot osoittavat, että keskimääräinen online-pelaaja on tiukasti millenniaalien luokassa. Nykyisten online-pelaajien mediaani-ikä on kansallisen ongelmapelaamisen neuvoston (NCPG) mukaan 34 vuotta. Gen Z: n vanhimmat jäsenet ovat Pew Research Centerin käyttämän määritelmän mukaan 25-vuotiaita.
Kohderyhmän kohdentaminen on tietenkin osa mitä tahansa markkinointiyhdistelmää. Gen Z edustaa kuitenkin kaikkien väestöryhmien pisintä mahdollista elinikäistä arvoa, ainakin jo täysi-ikäisten keskuudessa.
Tämä ansaitsee erityistä huomiota huolimatta yhtä ilmeisestä tosiasiasta, että vanhemmilla sukupolvilla on enemmän käytettävissä olevia tuloja kuin gen Z: llä, jopa millenniaaleilla, vaikka heidän maineensa on käteisellä sidottuna. Tällä hetkellä useimmat Gen Z -yksilöt ovat edelleen koulussa tai vasta aloittamassa uraansa.
Samaan aikaan yhdysvaltalaiset nettikasino-operaattorit pyrkivät virheellisesti mallintamaan markkinointiaan siitä, mikä toimii heidän vähittäiskasinoissaan, Garduno sanoo. NCPG:n mielestä kasinopelaajat kallistuvat vielä vanhemmiksi. Vähittäispelaajien mediaani-ikä on 44 vuotta. Vain arpajais/lottopelaajat ovat vanhempia, mediaani 47. Molemmat uhkapeluriryhmät kuuluvat Gen X-ryhmään. Nämä ikäryhmittelyt ovat siis USA:n tilastojen, mutta Euroopa ei kovin paljoa ole erilainen – ja jokainen eurooppalainen maa on hieman erilainen, mutta kokonaisuudessaan Gardunon sanoma on asiaa.
Pitäisikö online-rahapelioperaattoreiden muuttaa markkinointinsa Gen Z -keskeiseksi? Kuinka?
Kyllä. Niiden olisi sopeuduttava sisällyttämään osa Gen Z -keskeisestä markkinoinnista yleiseen markkinointivalikoimaansa. Historiallisesti online-pelioperaattorit ovat ottaneet johtoasemansa vähittäiskaupan kasinoilta; Vähittäiskaupan kasinot on kuitenkin suunnattu enemmän Gen X -yleisölle, ei Gen Z -yleisölle.
Enemmän sitoutuminen Gen Z -väkijoukkoon on aina ollut tie menestykseen. Niiden lyhyempi huomio vaatii sitä. Heidän osallisuutensa sisällön luomiseen, jotta heidän kokemuksestaan tulee henkilökohtaisempi, on keskeinen muutos, joka markkinoijien on tehtävä. Tässä on aina harkittava pelillistämistä.
Lopuksi markkinointi heitä kohtaan elinikäisenä asiakkaana lyhyen suuren purskeen aikana varmistaa syvemmän sitoutumisen, joka on käyttäjälle hyödyllisempää.
Jos he segmentoivat yleisöään, miten he viestittävät heille? Käytätkö persoonaa?
Pelaamisen segmentoimisella on ollut johdonmukainen läsnäolo siitä lähtien, kun PC (ja viime aikoina mobiili) pelaamisesta tuli hallitseva väline. Persoonat ovat roolissa, samoin kuin ne syvemmät kosketuspisteet pelillisellä suppilolla.
Käyttävätkö he asetuskeskuksia päättääkseen viestintäkanavista? Tai tutkia parhaita kanavia kohdeyleisön tavoittamiseksi?
Hallitsevimpien kanavien tutkiminen kohdeyleisön saavuttamiseksi pätee online-rahapelimarkkinoijiin. Lisäksi poikkileikkaukset, jotka koskevat itse pelien palkitsemisjärjestelmiä, voivat paljastaa syvempiä tapoja sitouttaa yleisö eniten käytettyihin kanaviin.
Mikä on operaattoreiden markkinointiyleisön moninaisuus sukupolvien ja/tai ikäluokkien suhteen?
Online-uhkapelaaminen kattaa monipuolisen yleisön. Nuorempi puoli nojaa edelleen urheiluvedonlyönnin ympärillä olevaan jännitykseen, kun taas vanhempi puoli etsii järjestelmällisempiä pelejä, jotka harjoittavat visuaalisia ja äänitunnuksiaan. Jokaisessa näistä ikäryhmistä on ryhmiä, jotka etsivät merkityksellisempiä mielen harjoituksia pelikokemuksissaan, ja toiset etsivät vain helppoa, nopeaa ja hauskaa pelaamista.
Toimituksen huomio: G sukupolven pelaajat ovat jo tottuneita videopelien pelaajia, ja kaipaavat myös kasinopeleiltä entistä enemmän viihdearvoa.
Näetkö online-rahapelioperaattoreiden käyttävän vaikuttajia?
Brändilähettiläiden saaminen eri online-rahapelisektoreille on osoittautunut osaksi markkinointistrategiaa. Ja näiden suurlähettiläiden laajuus on yhtä laaja kuin online-uhkapeliteollisuus itse. Nimeän jotkut: Charles Barkley ja sitten Jordan Spieth FanDuelin kanssa; Roger Federer ja sitten Anthony Alfredo (NASCAR) Golden Nuggetin kanssa. DraftKingsin viikoittainen julkkis Reignmakers-kampanja oli yksi luovemmista tavoista kiertää erilaisissa juhlivissa vaikuttajissa peliympäristössään.
Huomaatko, että Gen Z haluaa pokerin / online-rahapelikoulutuksen, valmennuksen ja vastuullisen pelaamisen viestit?
Gen Z etsii koulutusta ja valmennusta peleissä, mutta tavalla, joka on kiinnostavampi ja vähemmän opettavainen. Ne muuntuvat näissä tiloissa suhteellisen helposti.
Näyttääkö tämä yleisö erilaiselta kuin vanhemmat yleisöt?
Gen Z -online-uhkapeliyleisön kokoonpanolla on samanlaiset vyyhdit kuin vanhemmilla uhkapeliyleisöillä sukupuolen suhteen (enemmän miehiä). Useimmissa tapauksissa heillä on vähemmän käytettävissä olevia tuloja, mutta he pyrkivät hankkimaan enemmän peliponnistelujensa kautta.
Haluatko lisätä jotain muuta?
Online-rahapelit ovat maailmanlaajuinen asia, jota johtavat yleensä alueet, joilla on vähemmän rajoituksia kuin mitä meillä on täällä Yhdysvalloissa. Vihjeiden ottaminen joidenkin muiden muiden alueen johtajien onnistuneesta markkinointitaktiikasta muilta alueilta on loistava tapa aloittaa markkinointikeskustelusi osavaltiossa.
-> näin siis USA:ssa, miten tämä voisi vaikuttaa omiin kasinomarkkinointiajatuksiisi?