Esports

Esports eli Eurheilu on kaikilla mittareilla jatkuvasti kasvuva harrastus- ja ammattiala – se on tullut ryminällä niin suoratoistolle, televisioon kuin myös vedonlyöntiin.

games computer online in internet cafe ,esports concept

Me seuraamme eurheilua enemmän sivustomme www.suomiesports.fi kautta, jolla uutisoimme suomalaisten etenemisestä ja tekemisistä eurheilun parissa – kuin myös pelien uutisointia ja teknisten vempaien esittelyjä.

Eurheilussa on kyse kilpailullisesti pelaamisesta, missä pelaajat pelaavat yksin, duona tai joukkueena vastustajaa vastaan konsoleilla, tietokoneella, tai mobiililaitteella. Esimerkiksi älypuhelimista on kehitetty aivan omia pelaamiseen tarkoitettuja versioita.

Vuosi 2021

Pari lukua vuodesta 2021: marraskuussa pelattiin Tukholmassa CS:GO turnaus, missä oli jaossa kaksi miljoonaa dollaria voittopotissa, ja voiton vei venäläinen Natus Vincere loppuottelussa, jota seurasi parhaimmillaan 2,75 miljoonaa katselijaa. Tukholman turnausta edelsi historian suurimman palkintopotin omannut Romaniassa pelattu Dota2 turnaus, jonka senkin voitto meni Venäjälle. The International 2021 turnauksen voittoja Team Spirit vei mukanaan yli 18 miljoonan dollarin voittopotin!

Eurheilun harrastajien eli pelaajien määrät lasketaan maailmalla miljoonissa ja pelaajia on jo kaikissa ikäluokissa. Tämä on looginen seuraus siitä, että pelaaminen aloitettiin 80-luvulla ja on jatkunut niistä päivistä alkaen. Pelaaminen vain ei ole enää vain nörttien ajanvietettä, vaan kaikille mahdollinen ajanviete – joskin ammattitasolle pääsevät vain harvat, ja kovalla työllä ja harjoittelulla. Esimerkiksi vuonna 2019 laskettiin, että eurheilu pelejä pelasi noin 400 miljoonaa pelaajaa ympäri maailman, ja nyt 2021 katselijoita eri turnauksilla ja peleillä olisi jo yli 470 miljoonaa!

Eurheilu ja raha

NewZoo on laskenut tilastoista, että vuonna 2021 Eurheilun liikevaihto maailmalla kasvaa yli 1080 miljoonaan dollariin, josta sponsorirahaa on reilut 640 miljoonaa dollaria, mediaoikeuksia vajaat 200 miljoonaa ja mm. suoratoistoa 25 miljoonaa dollaria. Samalla myös tietoisuus lajista kasvaa – jos 2015 vain 800 000 ihmistä olivat tietoisia, mistä on kyse, niin nykyään luku on noin 2 miljardia ihmistä, joista reilut 500 miljoonaa kiinalaisia! Eniten ammattipelaajia löytyy Kiinasta, USA:sta sekä Venäjältä – ja englantilaisen yliopiston listauksien mukaan ammattimaisesti pelattavia pelejä on tarjolla vajaat 50 kappaletta.

Eurheilu ja vedonlyönti: https://esportsprotips.com/

Oman eurheilu organisaation aloittaminen: https://esportshelp.site/

Eurheilu ja vedonlyönti

Monet Eurheilun peleistä ja isoista turnauksista ovat nousseet myös vedonlyöntitoimistojen kohteiksi, me Carnival News Companyssa voimme toteuttaa sivustoille ja operaattoreille sisältöä vaikka turnauskohtaisesti esimerkiksi ennakkoarviot joukkueista ja finaalista. Sekä luonnollisesti perustietoa peleistä ja turnaustavasta – nämä voidaan pääsääntöisesti toimittaa nopeasti suomeksi ja englanniksi.

Tänä päivänä peliteollisuus nojaa vankasti eSportsiin ja tämän on povattu lähitulevaisuudessa syrjäyttävän jopa jalkapallon katsojaluvuissa. Räjähdysmäisesti suosiotaan kasvattanut laji on tuottanut rinnalleen ilmiön, vedonlyönnin eSportsiin. Itse vedonlyöntiähän ihmiset ovat harrastaneet netissä jo vuosikausien ajan, mutta eSportsin myötä tälle vedonlyöntisektorille on työllistetty maailmanlaajuisesti jo 250 miljoonaa ihmistä ja määrän odotetaan kasvavan runsaasti tulevien vuosien aikana.

Varsinaisena vedonlyöntikohteena eSports on kuin mikä muukin joukkuelaji, eli vedoissa pelataan voittavasta joukkueesta ja koska usein on kyse cup-muotoisista turnauksista, ei veikata siis 1-x-2 vaan veikataan jatkoon menijää eli joko 1 tai 2 muotoisesti. Varmasti näihin on jatkossa tulossa lisää variaatioita, mutta nyt pelataan joko turnauksen voittajasta tai yksittäisestä parista, joka voi olla joko joukkue, duo tai yksittäinen pelaaja toista pelaajaa vastaan.

Eurheilun palvelut ja Carnival News

Meillä on omat striimaajat, joiden kautta voimme tuoda esille erilaisia tuotteita ja palveluita. Meillä on myös sivustoja sekä suomeksi, englanniksi että ruotsiksi joille voidaan tuottaa ja julkaista eurheilusta, tekniikasta ja pelaamisesta tarjouksia ja artikkeleita. Me voimme myös kirjoittaa peleistä, pelaamisesta sekä kaikesta mikä liittyy eurheiluun myös muille sivustoille.

Esports and Carnival News Company services

In case you need Esports related content or even direct Twitch content, we can arrange that in Finnish and in English. We can write articles and reviews about games, teams and players and even provide predictions for forthcoming tournaments in various games such as CS:GO, Valorant, League og Legends, Apex, Dota2 and Starcraft II.

Did you know?

In 2021, the global esports industry was valued at more than 1 billion US Dollars. That’s a nearly 50% increase from the year before in 2020. The eSports industry across the globe is forecasted to grow to more than 1.64 billion dollars by 2024.

Global awareness of esports is growing, and fast. In 2019, global awareness of eSports was 1.8 billion, and that number is only rising. In 2021, the global esports industry was valued at more than 1 billion US Dollars. That’s a nearly 50% increase from the year before in 2020.