Kolikkopelien kaavaa kokeillaan ja testataan – linjoja, rullia, pyörit ja vaikka mitä. Lukemattomia vastaavia kolikkopelejä julkaistaan ja muoktataan joka vuosi, ja tuntuu, että vallitsevasta tilanteesta ei tarvitse poiketa. Se ei kuitenkaan tarkoita, ettetkö voisi kokeilla sitä.

Pelinkehittäjä Evoplay on päättänyt yrittää rikkoa muotin vuoden 2021 Star Guardians -lippulaivanimikkeellään – kolmannen persoonan ampujatyylisellä videopelillä, jota se kutsuu ”Evoplayn historian suurimman budjetin peliksi”.

Evoplayn historian suurimman budjetin peli Star Guardians on muutakin kuin videopeli. Se on aivan uudenlainen pelikokemus pelaajille. Ensinnäkin, tämä peli on kolmannen persoonan ampujapeli – joka antaa sinulle manuaalisen hallinnan hahmostasi. Valittavana on kolme hahmoa, ja voit vaihtaa uuteen pelaajaan myös pelatessasi.

Liity Star Guardiansiin, erikoisjoukkojen ryhmään, kun he taistelevat mutatoituvia Tritons- hyönteisiä vastaan. Räjäytä tiesi muukalaisten läpi ja yritä sitten voittaa heidän kuningattarensa. Jokaisella kolmesta sankarihahmosta on omat taitonsa ja kykynsä. He vastasivat kutsuun taistella. Oletko valmis liittymään heihin? Päähahmot: Butcher, Skyler ja Kelliot.

Pelin RTP: 96,00%
Maksimivoitto: 377 175 €
Volatiliteett: Matalahko
Julkaistu: lokakuu 2021

Vallankumouksellinen tapa pelata

Meitä innoitti tavoite tehdä vallankumous alan sisällä tämän pelin avulla”, sanoo Evoplay CCO Vladimir Malakchi. Kohtelimme sitä alusta alkaen erityisellä tavalla.

Halusimme mennä kiekkojen ja rivien perinteistä pelaamista pidemmälle, hän jatkaa. Se on suosittu tapa pelata, ja ihmiset pitävät siitä, mutta muutimme pelin suunnittelua ja viihdearvoa luodaksemme reaaliaikaisen temaattisen maailman, jonka pelaajat näkevät ja tuntevat. Välilyöntiä klikkaaminen on tylsää.

Evoplay on pyrkinyt luomaan Star Guardiansin, jolla on oma ilme, ja joka muistuttaa enemmän videopeliä kuin perinteistä kolikkopeliä. Kolmannen persoonan ampujaelementtien kanssa mukaansatempaava maailma on täynnä hahmoja – hyviä ja pahoja – taidokkailla taustatarinoita. Star Guardians on oma fantasiamaailmansa, joka säilyttää edelleen klassisten kolikkopelien keskeiset elementit – ja tarjoaa viiden sekunnin kierrosajan.

Viisi sekuntia sen perusteella, mitä näemme eri säädöksistä, on normaalia, Malakchi toteaa. Vanha myytti menee, että jos ihmiset voivat painaa pysäytyspainiketta oikeaan aikaan, he lisäävät mahdollisuuksiaan voittaa. Näemme tässä, että ihmiset kokeilevat tätä jopa RNG-peleissä. He yrittävät aina vaikuttaa johonkin. Miksi emme siis antaisi sitä heille?

Ei ole yllättävää, että näin kunnianhimoinen peli vaati huomattavan paljon aikaa täydelliseen pelikokemukseen, enemmän kuin kolikkopelit yleensä vaativat. Malakchi arvioi, että Star Guardians vaati alusta loppuun lähes kolme kertaa enemmän aikaa luoda kuin tavalliset kolikkopelit.

Käytimme siihen enemmän aikaa ja lisää asioita piti luoda tyhjästä, ja alussa oli paljon asioita, joita emme osanneet luoda, hän sanoo. Tätä tuotetta ei ole helppo tehdä, käytimme siihen paljon aikaa ja resursseja. Meiltä kesti noin puolitoista vuotta, mikä on pitkä aika. Tavanomainen prosessi alkaa luonnostelulla ja suunnittelulla sekä ideoilla, noudatimme silti näitä vaiheita. Mutta aika tämän pelin jokaisessa uudessa vaiheessa, ja erilaiset tekijät, kuten testaus, veivät meiltä paljon enemmän aikaa ja olimme paljon tarkkaavaisempia.

Eikä kehitysprosessi ole vielä valmis. Malakchin mukaan Star Guardiansin työt jatkuvat edelleen, sillä ”päivitettävää on aina enemmän”. Viime kädessä Evoplay halusi varmistaa, että peli on helposti saatavilla ja helposti pelattavissa kaikissa muodoissa.

Suurin haaste meille ei ollut edes pelin aikaansaaminen, Malakchi jatkaa, vaan tehdä siitä hyvin kevyt, kun ihmiset pelaavat matkapuhelimista, joissa ei ehkä ole parasta internetiä. Päätavoitteemme oli tehdä tästä pelistä mahdollisimman kevyt ja olemme tehneet sen. Kun luo jotain uutta teknologisesta näkökulmasta, sitä on aina vaikea saada helposti käyttöön.

Pelin inspiraatio

Muiden pelilajien elementit ovat vaikuttaneet Evoplayhin Star Guardiansin suhteen. Monipuolinen peli sopii turnauspelaamiseen, joka on suosittu esports-markkinoilla, jota Malakchin mielestä uhkapeliteollisuuden pitäisi etsiä.

Miksi turnaukset? Malakchi kysyy. Kolikkopelit ovat yksinpeliä, mutta turnaukset nousevat jopa 10x: iin, joten ne ovat pelattavimpia asioita jokaiselta palveluntarjoajalta. Nyt näemme, että ihmiset ovat kilpailijoita – se on osa luontoamme. Useimmat ihmiset yrittävät kilpailla ja voittaa, ja tämä voittamisen tunne tuottaa endorfiineja ihmisten sisällä, mikä saa heidät tuntemaan olonsa paremmaksi. Ei ole kyse siitä, että vain voitat rahaa, vaan voitat muita ihmisiä tekemään sen. Olet heitä parempi, onnekkaampi kuin he, ja tämä on osa turnauksia, joita ihmiset pitävät niin houkuttelevina. Miksi emme siis voi käyttää sitä tavallisessa paikassa?”

Malakchi myöntää, että kestää aikansa, ennen kuin tällaisista ominaisuuksista tulee normi, mutta hän väittää, että moninpelit ovat osa tulevia muutoksia.

Markkinoinnin innovaatiot

Star Guardiansin kaltainen kunnianhimoinen projekti edisti yhtä kunnianhimoista markkinointikampanjaa. Evoplay toimitti asianmukaisesti, eikä Malakchi voisi olla tyytyväisempi siihen, mitä hän kuvailee ”igaming-maailman suurimmaksi markkinointikampanjaksi”. Kehitystiimi täynnä innokkaita pelaajia auttoi myös muokkaamaan Star Guardiansin markkinoinnin suuntaa.

Yritimme ajatella kuin olisimme tavallisia pelaajia – mikä on meille erittäin tärkeää? Tiimissämme on paljon ihmisiä ja suurin osa heistä on pelaajia, hän selittää. Yritimme puhua heille kaikille ymmärtääksemme, mikä saa heidät tuntemaan, että se ei ole tavallinen kolikkopeli, vaan enemmänkin osa videopelimaailmaa. Peli ei ole vain erittäin tärkeä, vaan pelin taustalla oleva tarina on erittäin tärkeä, hän lisää. Star Guardiansin luomisen ensiaskeleet olivat koko maailman tarinan luominen. Loimme myös sarjakuvan, joka liittyy eri sankareihin. Mielestäni tämä on hyvä osa markkinointistrategiaa, koska ihmiset eivät koskaan tee tätä pelaamisen sisällä, mutta se on tavallinen osa pelaamista. On aina siistiä soittaa jotain, kun ymmärtää, mitä on tekeillä. Tietääkseni kukaan ei luonut jotain tällaista uhkapeliyleisölle, joten yritimme luoda pelisisältöä, jolla oli myös täysi markkinointikokemus takanaan, ja luoda pelimaailman suurimman markkinointikampanjan – ja mielestäni olemme tehneet sen.

Uusi yleisö

Sarjakuvat olivat osa Evoplayn Star Guardians -kampanjaa, jonka koko kampanja ei ollut vielä toden teolla käynnissä. Jo nyt Evoplay arvioi tavoittavansa viimeisen neljänneksen aikana 30 miljoonan ihmisen yleisön. Täysin ilmainen Star Guardians -turnaus on myös aikataulutettu, kun yhtiö yrittää tuoda uuden yleisön uhkapelimaailmaan.

Yritämme antaa mahdollisuuden pelaajille, jotka eivät ole yhteydessä kasinoihin tai uhkapeleihin juuri nyt, Malakchi selittää. Haluamme vain antaa heille mahdollisuuden tuntea tämä upouusi pelikokemus, koska päätavoitteemme on tavoittaa uusia yleisöjä. Esikampanja kesti kahdeksan kuukautta. Haluamme näyttää sen eri toimijoille, mutta päätavoitteena on antaa tämä peli kasinoille, jotka ovat valmiita vastaanottamaan uusia yleisöjä. Haluamme tavoittaa mahdollisimman monta ihmistä ja haluamme tukea kumppaneitamme. Haluamme antaa ihmisille pelimakua ennen kuin he pelaavat sitä oikeasti kasinoilla.

Evoplay pyrkii myös houkuttelemaan uusia katseita kasinotuotteisiin ja totesi, että kolikkopelien tavanomainen yleisö on yleensä vanhemmalla puolella. Malakchi uskoo, että 30-vuotias ja sitä nuorempi yleisö voidaan houkutella, kunhan tarjolla on oikeaa sisältöä.

Vastaa