Sisältökehittäjä ja pelistudio Gaming Realms pystyi palaamaan tilikauden 2021 nettotulokseen sen jälkeen, kun sen lisenssisegmentin kasvu kasvatti liikevaihtoa 29,0 % vuodentakaisesta.

Liikevaihto 12 kuukaudelta 31.12.2021 oli 14,7 miljoonaa puntaa (17,5 miljoonaa euroa / 18,7 miljoonaa dollaria), kun se edellisenä tilikautena oli 11,4 miljoonaa puntaa.

Lisenssisegmentin liikevaihto kasvoi 48,0 % vuodentakaisesta 11,1 miljoonaan puntaan, ja sisällönlisensointitulot kasvoivat 35,8 % 9,1 miljoonaan puntaan ja brändin lisensointitulot nousivat 122,2 % 2,0 miljoonaan puntaan.

Gaming Realms sanoi, että sisällönlisensointiliiketoiminnan kasvu on edelleen konsernin keskeinen painopiste, ja lisäsi, että sen suorituskyky tilikaudella 21 heijasti sen strategian onnistunutta toteuttamista pelivalikoiman kasvattamiseksi ja jakelujalanjäljen kasvattamiseksi useammalle operaattorille Euroopassa ja Yhdysvalloissa.

Vuoden 2021 aikana Gaming Realms aloitti toimintansa kumppaneidensa kanssa viidellä uudella säännellyllä markkina-alueella, mukaan lukien Italia, Romania, Alankomaat ja Michigan sekä Pennsylvania Yhdysvalloissa. Pian vuoden lopun jälkeen kehittäjä sai lisenssin myös Kanadan Ontarion maakunnassa ja aloitti kaupankäynnin huhtikuussa 2022, kun se käynnistettiin Espanjassa tammikuussa 2022.

Sen lisäksi, että Gaming Realms aloitti live-lähetyksen näiden markkinoiden kumppaneiden kanssa, se aloitti live-lähetyksen 18 muun kumppanin kanssa nykyisillä markkinoilla Euroopassa ja New Jerseyssä vuonna 2021 ja lisäsi vielä 10 tähän mennessä vuonna 2022 näillä lainkäyttöalueilla.

Lisenssisegmentin kasvusta huolimatta sosiaalisen julkaisemisen liikevaihto laski kuitenkin 7,7% 3,6 miljoonaan puntaan koko vuoden ajan.

Tämä, kehittäjä sanoi, johtui suurelta osin valuutan vastatuulesta, joka koettiin vuonna 2021, ja suurin osa segmentin liiketoimista oli Yhdysvaltain dollareita. Kiinteillä valuuttakursseilla liikevaihto olisi laskenut vain 1,0 %.

Muita huomionarvoisia seikkoja vuodelta 2021 olivat Gaming Realms, joka aloitti kaupankäynnin tavallisilla osakkeillaan OTCQX Best Market -markkinoilla Yhdysvalloissa. Kaupankäynti alkoi viime vuoden huhtikuussa sen jälkeen, kun kehittäjä päivitti Pink-markkinoilta, ja sen osakkeet toimivat nyt OTCQX: n kaupankäyntitunnuksella ”PSDMF”.

Kustannusten osalta ja vaikka toimintakulut pysyivät 2,2 miljoonan punnan tasolla, hallinnolliset kustannukset olivat 6,7% korkeammat 6,4 miljoonassa punnassa ja markkinointimenot nousivat myös 6,7% 379 230 puntaan. Osakeoptio ja siihen liittyvät kulut nousivat 87.8% 699,194 XNUMX puntaan, vaikka kehittäjä ei huomannut arvonalentumismaksuja vuodelle, kun taas vuonna 2020 tämä oli 499 422 puntaa.

Oikaistu tulos ennen korkoja, veroja, poistoja ja arvonalentumisia (EBITDA) oli 150,0 % korkeampi 5,0 miljoonalla punnalla, vaikka Gaming Realms ei tehnyt useita muita kuluja vuodelle.

Aineettomien hyödykkeiden poistot olivat 3,1 miljoonaa puntaa, aineellisten käyttöomaisuushyödykkeiden poistot 216 834 puntaa ja liikearvon arvonalentumiset 73 677 puntaa. Rahoituskulut 689 935 puntaa kompensoitiin vain hieman 26 496 puntaa rahoitustuloilla.

Näistä kustannuksista huolimatta Gaming Realmsille jäi kuitenkin 957 716 punnan voitto ennen veroja, kun se vuonna 2020 oli 1,6 miljoonaa puntaa.

Kehittäjä sai 296 436 puntaa verohyvitystä, ja sen jälkeen kun se oli myös kirjannut 39 153 puntaa valuuttakurssivoittoa ulkomaisten operaattoreiden kääntämisestä, tämä johti 1,3 miljoonan punnan nettovoittoon, kun taas edellisen tilikauden nettotappio oli 1.8m puntaa.

”Vuosi 2021 oli toinen poikkeuksellinen vuosi konsernille, kun laajensimme Slingo-salkkuamme ja tulimme uusille säännellyille igaming-markkinoille, kasvattaen liikevaihtoa 29% ja tuottaen ensimmäisen voiton tilikaudelle 1,3 miljoonaa puntaa”, Gaming Realmsin hallituksen puheenjohtaja Michael Buckley sanoi. ”Ydinlisensointiliiketoimintamme jatkoi vahvaa kasvuaan, kun varmistimme 35 uutta lisenssi- ja jakelukumppania ympäri vuoden, mikä tuki 48%: n kasvua sisällöstämme nauttivien ainutlaatuisten toimijoiden määrässä maailmanlaajuisesti.

”Konsernin sitoutuminen globaalin läsnäolomme kasvattamiseen kauden aikana on antanut meille vahvan perustan kasvun jatkamiselle vuonna 2022, kun keskitymme edelleen laajentamaan jalansijaamme näillä alueilla.

”Momentum on varmasti jatkunut tähän asti, sillä se on jo julkaissut neljä uutta peliä ja lanseerannut sekä Espanjassa että Kanadassa. Uusien suunniteltujen lanseerausten myötä uusilla markkinoilla ja uusien kumppaneiden kanssa odotamme innolla lisäpäivitysten tarjoamista aikanaan.”

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.