Evoplayn vuoden 2021 lippulaivapelin Star Guardiansin julkaisun jälkeen iGB keskustelee kaupallisen johtajan Vladimir Malakchin kanssa selvittääkseen, miksi hänen mielestään peli pystyy nousemaan yleisön yläpuolelle.

Kolikkopelien kaava on testattu ja testattu – linjat, kelat, pyöritä ja rukoile. Lukemattomia samankaltaisia ​​kolikkopelejä pelataan joka vuosi, ja tuntuu, että status quosta ei tarvitse poiketa.

Se ei kuitenkaan tarkoita, etteikö sitä voisi kokeilla.

Pelikehittäjä Evoplay on päättänyt yrittää murtaa muotin vuoden 2021 Star Guardiansin lippulaivapelillään – kolmannen persoonan ammuntatyylisellä videokolikkopelillä, jota se kutsuu ”Evoplayn historian suurimmaksi budjettipeliksi”.

Vallankumous alan sisällä

”Meitä inspiroi tavoite tehdä vallankumous alalla tämän pelin avulla”, sanoo Evoplayn CCO Vladimir Malakchi. ”Käsittelimme sitä erityisellä tavalla alusta alkaen.”

”Halusimme mennä pidemmälle kuin perinteinen pelirullien ja linjojen pelaaminen”, hän jatkaa. ”Se on suosittu, ja ihmiset pitävät siitä, mutta muutimme juuri pelin suunnittelua ja viihdettä luodaksemme reaaliaikaisen teemamaailman, jonka pelaajat voivat nähdä ja tuntea. Välilyöntinäppäimen napsauttaminen on tylsää.”

Evoplay on pyrkinyt luomaan Star Guardianeja, jotka näyttävät ja tuntuvat enemmän videopeliltä kuin perinteiseltä kolikkopeliltä. Kolmannen persoonan ammuntaelementtien ohella mukaansatempaava maailma on täynnä hahmoja – hyviä ja pahoja – ja yksityiskohtaisia ​​taustatarinoita. Star Guardians on oma fantasiamaailmansa, joka säilyttää edelleen klassisten kolikkopelien keskeiset elementit – ja tarjoaa viiden sekunnin pyöräytysajan.

”Viisi sekuntia, mitä näemme eri säännöksistä, on normaalia”, Malakchi huomauttaa. ”Vanha myytti sanoo, että jos ihmiset voivat painaa stop-painiketta oikeaan aikaan, he lisäävät mahdollisuuksiaan voittaa. Täällä näemme, että ihmiset yrittävät tätä jopa RNG-peleissä. He yrittävät aina vaikuttaa johonkin. Joten miksi et antaisi sitä heille?”

Ei ole yllättävää, että näin kunnianhimoisen pelin täydellinen viimeistely vaati huomattavasti aikaa, enemmän kuin kolikkopelit yleensä vaativat. Malakchi arvioi, että Star Guardians vaati alusta loppuun lähes kolme kertaa enemmän aikaa luodakseen tavallisia kolikkopelejä.

”Käytimme siihen enemmän aikaa ja enemmän asioita piti luoda tyhjästä, ja oli paljon asioita, joita emme tienneet alussa luoda”, hän sanoo. ”Tämän tuotteen valmistaminen ei ole helppoa, käytimme siihen paljon aikaa ja resursseja.

”Meillä kesti noin puolitoista vuotta, mikä on pitkä aika kolikkopelien osalta – jotkut slotit voidaan tehdä kolmesta kuuteen kuukaudessa.

”Tavallinen prosessi alkaa luonnostelusta ja suunnittelusta ja ideoista, näillä askelilla noudatimme silti. Mutta aika kullakin vaiheessa ja erilaiset tekijät, kuten testaus, veivät meiltä paljon enemmän aikaa ja olimme paljon tarkkaavaisempia.

Eikä kehitysprosessi ole vielä valmis. Malakchi sanoo, että työ Star Guardiansin parissa jatkuu edelleen, koska ”aina on enemmän päivitettävää”. Lopulta Evoplay halusi varmistaa, että peli on helposti saatavilla ja helposti pelattavissa kaikissa muodoissa.

”Meille tärkein haaste ei ollut edes pelin tekeminen”, Malakchi jatkaa, ”mutta tehdä siitä erittäin kevyt, koska ihmiset pelaavat matkapuhelimilla, joissa ei ehkä ole paras internet.

– Päätavoitteemme oli tehdä tästä pelistä mahdollisimman kevyt, ja olemme tehneet sen. Kun luot jotain uutta teknologisesta näkökulmasta, on aina vaikea tehdä siihen helppokäyttöinen.”

Inspiraatio

Muiden peligenrejen elementit ovat vaikuttaneet Evoplayin Star Guardians -pelissä. Monipuolinen peli soveltuu turnauksiin, esports-markkinoilla suosittuun muotoon, jota Malakchin mielestä uhkapelialan tulisi jäljitellä.

”Miksi turnaukset?” Malakchi kysyy. ”Slottit ovat yksinpelaajapeli, mutta turnausten määrä kasvaa jopa 10-kertaiseksi, joten ne ovat pelattavimpia asioita jokaiselta palveluntarjoajalta.

”Nyt näemme, että ihmiset ovat kilpailijoita – se on osa luontoamme. Useimmat ihmiset yrittävät kilpailla ja voittaa, ja tämä voiton tunne tuottaa endorfiineja ihmisten sisällä, mikä saa heidät tuntemaan olonsa paremmaksi.

”Et vain voittaisi rahaa, vaan voitat muita tehdäksesi sen. Olet parempi kuin he, onnellisempi kuin he, ja tämä on se osa turnauksia, jotka ihmiset pitävät niin houkuttelevina. Joten miksi emme voi käyttää sitä tavallisessa paikassa?”

Malakchi myöntää, että vie aikaa ennen kuin tällaisista ominaisuuksista tulee normi, mutta hän väittää, että moninpelit ovat osa tulevia muutoksia.

Markkinoinnin innovaatio

Tällainen kunnianhimoinen projekti, kuten Star Guardians, ansaitsi yhtä kunnianhimoisen markkinointikampanjan. Evoplay toimitettiin asianmukaisesti, ja Malakchi ei voisi olla tyytyväisempi siihen, mitä hän kuvailee ”igaming-maailman suurimmaksi markkinointikampanjaksi”.

Kehitystiimi täynnä innokkaita pelaajia auttoi myös muotoilemaan Star Guardiansin markkinoinnin suuntaa.

”Yritimme ajatella kuin olisimme tavallisia pelaajia – mikä on meille erittäin tärkeää? Meillä on paljon ihmisiä tiimissämme ja suurin osa heistä on pelaajia”, hän selittää. ”Yritimme puhua heille kaikille ymmärtääksemme, mikä saa heidät tuntemaan, että kyseessä ei ole tavallinen kolikkopeli, vaan enemmänkin osa videopelimaailmaa.”

Markkinointitiimi kokosi täydellisen taidekirjan luonnoksilla ja kuvakaappauksilla, jotka auttavat herättämään virtuaalisen Star Guardians -maailman henkiin.

”Peli ei ole vain erittäin tärkeä, vaan pelin tarina on erittäin tärkeä”, hän lisää.

”Star Guardiansin luomisen ensimmäiset askeleet olivat koko maailman tarinan luominen. Teimme myös sarjakuvan, joka liittyy eri sankareihin. Mielestäni tämä on hyvä osa markkinointistrategiaa, koska ihmiset eivät koskaan tee tätä rahapelien sisällä, mutta se on tavallinen osa pelaamista. On aina siistiä soittaa jotain, kun ymmärtää mitä tapahtuu.

”Tietäkseni kukaan ei ole luonut mitään tällaista uhkapeliyleisölle, joten yritimme luoda pelisisältöä, jonka takana oli myös täysi markkinointikokemus, ja luoda igaming-maailman suurimman markkinointikampanjan – ja mielestäni olemme tehneet sen. ”

Uusi yleisö

Sarjakuvat olivat osa Evoplayn esikampanjaa Star Guardiansille, ja koko kampanja ei ole vielä alkanut kunnolla. Evoplay arvioi jo saavuttaneensa 30 miljoonan yleisön viimeisen vuosineljänneksen aikana. Täysin ilmainen Star Guardians -turnaus on myös suunniteltu käynnistettäväksi, kun yritys yrittää tuoda uutta yleisöä uhkapelimaailmaan.

”Yritämme antaa mahdollisuuden pelaajille, joilla ei ole tällä hetkellä yhteyttä kasinoihin tai uhkapeleihin”, Malakchi selittää. ”Haluamme vain antaa heille mahdollisuuden kokea tämä upouusi pelikokemus, koska päätavoitteemme on tavoittaa uusia yleisöjä.

”Esikampanja kesti kahdeksan kuukautta. Haluamme näyttää sen eri operaattoreille, mutta päätavoitteena on antaa tämä peli kasinoille, jotka ovat valmiita vastaanottamaan uusia yleisöjä. Haluamme tavoittaa mahdollisimman monet ihmiset ja haluamme tukea kumppaneitamme. Haluamme antaa ihmisille makua pelistä ennen kuin he pelaavat sitä oikeasti kasinoissa.”

Evoplay pyrkii myös houkuttelemaan uusia katseita kasinotuotteisiin ja huomauttaa, että kolikkopelien tavallinen yleisö on yleensä vanhempien puolella. Malakchi uskoo, että uutta, 30-vuotiasta ja sitä nuorempaa yleisöä voidaan houkutella, jos oikeaa sisältöä on tarjolla.

”Näemme peli- ja e-urheilumarkkinoilla noin neljä miljardia pelaajaa – kyseessä on valtava määrä erilaisia ​​ihmisiä – ja heidän keski-ikä on 34 vuotta”, hän sanoo. ”He jakavat 46% miehiä ja 54% naisia. Tämän yleisön arvo on yli 173 miljardia puntaa. Emme vain tavoita koko yleisöä.

”Olemme vuosia työskennelleet pienen yleisön kanssa, mikä on melko vaikeaa. Yritämme tavoittaa yli kolme miljardia ihmistä tällä pelillä. Vaikka saavutamme vain 4 % tästä yleisöstä, se on suuri menestys meille ja koko markkinaraolle.

”Kun onnistumme täällä, koko markkinarako onnistuisi.”

Carnival News toimittaa päivttäin uutisia e-urheilusta, sekä viihteestä. Oheessa linkit itse kullekin aiheelle.

Vastaa