Zyngan 2,78 miljardin dollarin (2,05 miljardin punnan/2,43 miljardin euron) liikevaihto vuonna 2021 rikkoi koko vuoden ennätyksen, kun taas sosiaalinen pelijätti leikkasi merkittävästi tilikauden nettotappiotaan.
Liikevaihto 12 kuukauden ajalta 31.12.2021 asti oli 41,8 prosenttia suurempi kuin edellisenä vuonna 1,98 miljardia dollaria, mikä myös ylitti liiketoiminnan ennusteet 0,8 prosenttia.
Verkkopelit säilyivät yrityksen ensisijaisena tulonlähteenä, ja liikevaihto oli 2,25 miljardia dollaria, mikä on 34,9 % enemmän kuin vuotta aiemmin. Mainos- ja muut tuotot kasvoivat myös 79,2 % 551,3 miljoonaan dollariin.
Zynga totesi myös, että varaukset – mikä lisää viivästettyjen tulojen kokonaismäärään – saavutti vuoden ennätysmäärän 2,83 miljardia dollaria, mikä on 24,5 % enemmän kuin viime vuonna ja myös 0,4 % enemmän kuin 12 kuukauden jaksolle.
Keskimääräisiä aktiivisia mobiilikäyttäjiä päivittäin oli 37 miljoonaa, mikä on 3 % enemmän kuin vuotta aiemmin, kun taas kuukausittaisten aktiivisten mobiilikäyttäjien määrä oli 184 miljoonaa, mikä on 38 % enemmän kuin edellisenä vuonna.
Konserni sai päätökseen useita yritysostoja vuoden 2021 aikana, mukaan lukien Chartboostin osto elokuussa yhteensä noin 250,0 miljoonan dollarin kauppahinnalla.
Zynga osti myös mobiilipelien kehittäjän StarLarkin Betta Gamesilta 525,0 miljoonalla dollarilla lokakuussa, kun taas marraskuussa ryhmän Rollic, turkkilainen pelikehittäjätytäryhtiö osti mobiilipelistudiot ByteTyperin, Creasaur Entertainmentin ja ZeroSumin .
Viime kuussa itse Zyngasta tuli kohteena. Videopelijätti Take-Two Interactive suostui ostamaan yrityksen kaupalla, jonka arvo Zynga on 12,7 miljardia dollaria.
Take-Two, joka omistaa Grand Theft Auto -julkaisijan Rockstarin ja 2K Gamesin, NBA 2K -sarjan kehittäjän, odottaa saavansa kaupan päätökseen tämän vuoden kesäkuuhun mennessä.
Kustannuksia tarkasteltaessa Zyngan vuoden kokonaiskulut olivat 17,1 % korkeammat 2,75 miljardiin dollariin, joten liikevoitto oli 55,8 miljoonaa dollaria verrattuna 370,2 miljoonan dollarin tappioon edellisenä vuonna.
Vaikka 64,0 miljoonan dollarin korko- ja rahoituskulut painoivat Zyngan 8,2 miljoonan dollarin tappioon ennen veroja, tämä oli merkittävä parannus vuoden 2020 lopun 405,4 miljoonan dollarin tappioon verrattuna.
Zynga maksoi myös 96,0 miljoonan dollarin veroa, mikä tarkoittaa, että se päätti vuoden 104,2 miljoonan dollarin nettotappiolla verrattuna vuoden 2020 lopun 429,4 miljoonan dollarin tappioon.
Vuoden viimeiseen neljännekseen keskittyen liikevaihto oli 695,4 miljoonaa dollaria, mikä on uusi ennätys liiketoiminnassa ja 12,9 %:n kasvu vuoden 2020 616,0 miljoonasta dollarista. Verkkopelien liikevaihto kasvoi 7,1 % 534,0 miljoonaan dollariin, kun taas mainos- ja muut tulot kasvoivat 37,5 % 161,4 miljoonaan dollariin.
Varaukset kolmen kuukauden ajalta joulukuun 31. päivään olivat myös 4,0 % enemmän kuin vuotta aiemmin ja olivat 727,0 miljoonaa dollaria.
Kokonaiskulut kasvoivat 8,3 prosenttia 696,7 miljoonaan dollariin, joten liiketappio oli 1,3 miljoonaa dollaria, kun se vuoden 2020 neljännellä neljänneksellä oli 27,5 miljoonaa dollaria. 23,8 miljoonan dollarin korkokustannukset tarkoittivat, että vuosineljänneksen tappio ennen veroja oli 25,1 miljoonaa dollaria, mikä on parannus. Edellisen vuoden tappio 46,9 miljoonaa dollaria.
Zynga maksoi 42,1 miljoonaa dollaria veroja vuosineljänneksen aikana, joten nettotappio oli 67,2 miljoonaa dollaria verrattuna 53,0 miljoonan dollarin tappioon samalla ajanjaksolla 2020.
”Vahvat neljännen vuosineljänneksen tuloksemme rajoittivat vuoden 2021 ennätystuloksemme, jolloin saavutimme kaikkien aikojen suurimmat vuositulomme ja varauksemme ja saavutimme Zyngan historian suurimman mobiiliyleisön”, Zyngan toimitusjohtaja Frank Gibeau sanoi.
”Olen ylpeä tiimimme suorituksesta kasvustrategiamme kaikilla osa-alueilla, mukaan lukien live-palvelut, uusien pelien kehittäminen ja investoinnit mainosalustaan, uusiin markkinoihin ja teknologioihin vahvistaaksemme Zyngaa johtavaksi mobiilipalveluiksi, ilmaiseksi pelattavaksi live-palveluksi. yhtiö.”
Carnival News toimittaa päivttäin uutisia e-urheilusta, sekä viihteestä. Oheessa linkit itse kullekin aiheelle.